.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لوچو کشتی سنتی مازندران" در جام جهانی
هنرنمایی«کشتی‌گیران لوچوکار مازندران» در جام جهانی کشتی

 فارس: سرپرست انجمن لوچو کشور اعلام کرد: لوچو کشتی سنتی مازندران و آیین «دورون» یا رجزخوانی در افتتاحیه مسابقات جام جهانی تهران برای نخستین بار به نمایش درخواهد آمد.
 
 
محمدرضا بحرگرد نیکو رئیس ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران و سرپرست انجمن لوچو کشور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: با پیشنهاد غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی و موافقت سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و مساعدت رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی، لوچو کشتی سنتی مازندران و آیین «دورون» یا رجزخوانی در افتتاحیه مسابقات جام جهانی تهران برای اولین بار به نمایش درخواهد آمد .
 
سرپرست انجمن لوچو کشور عنوان داشت: کشتی مازندران برگرفته از لوچو است که تاکنون آنگونه که باید، شاهد معرفی این ورزش سنتی و پهلوانی در سطح کشور نبوده‌ایم.
 
رئیس ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران یادآور شد: اسطوره‌های کشتی کشور همچون امامعلی حبیبی، عبدالله موحد، رضا یزدانی، مهدی حاجی‌زاده، عباس حاج کناری و ...تمامی این قهرمانان جهان و المپیک لوچوکار بوده‌اند.
 
وی اضافه کرد: اگر کمی خرد جمعی در مازندران بوجود آید پس از یک‌هزار و 500 سال از قدمت این کشتی سنتی بطور حتم کمتر از دو سال می‌توان آن را بین‌المللی کرد .
 
جام جهانی کشتی آزاد پنجشنبه و جمعه هفته جاری ،  3 و 4 اسفندماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.